Rólunk
30 éve a kiváló minőségű sertéshús nagykövetei vagyunk
Albertirsai vágóhidunk tulajdonosa Dr. Horváth Zoltán pályáját állatorvosként kezdte, majd párhuzamosan sertéshizlalással is foglalkozott. A meghizlalt sertések száma folyamatosan emelkedett, majd 1992-ben kibérelte az albertirsai Micsurin MgTsz vágóhídját.
A Porció-ÉK Kft. története ekkortól indult. A bérelt üzemben mindössze 5 fő kezdett dolgozni. A vágóhíd megvásárlása után megkezdődött annak a mai napig tartó bővítése és fejlesztése. Ma már több mint 40 munkatársunk gondoskodik arról, hogy nap mint nap kiváló minőségű sertést szállíthassunk megrendelőinknek.
Lessen bele a mindennapjainkba, és nézze meg bemutatkozó videónkat!
Hitvallásunk
Minőség, szakértelem és megbízhatóság. Tisztában vagyunk vele, hogy kereskedőként és feldolgozóként is nehéz olyan szállítót találni, aki maximálisan megbízható és mindig olyan árut szállít, ami egészséges állatokból származik, és a szakmai szabályai szerint lett levágva és megmunkálva. Szakértelmünkkel, beszállítóinkkal és munkamódszereinkkel garantáljuk, hogy tőlünk kizárólag kiváló minőségű sertést kapnak megrendelőink.A vágóhíd
Albertirsa külterületén lévő vágóhidunk az ország középpontjában található. Ezért bárki, aki Budapestre, az ország különböző pontjaira vagy az EU más országaiba rendel tőlünk, hatékonyabb logisztikával számolhat.
Alapításunk óta számtalan bővítési és korszerűsítési projektet hajtottunk végre. Az FVM Állategészségügyi és Élelmiszer Ellenőrző Főosztálya 2004-ben ellenőrzési számot (HU-305 Eu) jelölt ki üzemünknek, amivel az Európai Unió országaiba is szállíthatunk.
A belföldi eladásoknál a főváros közelsége meghatározó, termékeink 70%-a budapesti vagy szomszédos települések húsboltjaiba, feldolgozókba kerül.
Árajánlataink mindig tartalmazzák a szállítási költséget is. Mennyiségi kedvezmény is lehetséges, így ha több terméket rendel, az egyedi kalkulációnál ezt is figyelembe vesszük.
Beszállítótól a megrendelőig
A sertéshús kényes áru, ezért kiemelten fontos, hogy a vágóhídról kikerült termék nyomon követhető legyen.
A vágást követően a félsertések egyedi jelölést kapnak, ami végigköveti őket a kereskedelmi forgalomban, így a selejtes áru beazonosítása és a termék esetleges visszahívása egyszerű lehet.
Azzal viszont muszáj büszkélkednünk, hogy fennállásunk során ezzel a lehetőséggel még sosem kellett élni.
Környezetvédelem
Üzemünk Albertirsa külterületén, egy erdő melletti parkosított övezetben fekszik.
Eljárásaink kidolgozásakor különös figyelmet fordítottunk a környezet megóvására, hogy minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjunk magunk után. Arra törekszünk, hogy minden tevékenységünket úgy végezzük, hogy azzal az élővilágot ne veszélyeztessük, és semmilyen szennyező anyagot ne juttassunk a természetbe.
Villamosenergia-fogyasztásunk 10%-át helyben állítjuk elő, hússzállító autóink Euro 5-ös vagy 6-os kategóriájúak. A melegvíz előállításunk 40%-át megújuló energiával és hulladékhő felhasználásával állítjuk elő.
Vezetőségünk
Létszámunk évek óta állandó, ahogy a csapat összetétele is: munkatársaink többsége munkába állása óta nálunk dolgozik, biztosítva szolgáltatásaink színvonalának stabilitását.
Dr. Horváth Zoltán
Ügyvezető

Horváth Miklós
Értékesítési vezető

Horváth Kristóf
Pénzügyi igazgató

Farkas Sándorné
Bél üzemvezető

Zsigó Zsolt
Üzemvezető

Motyovszkiné Bakos Beatrix
Ügyfélkapcsolati munkatárs
Nyertes pályázataink
Magas színvonalú munkánkat több pályázattal is elismerték már. Hisszük, hogy magas színvonalú munkánk alapja a folyamatos tanulás és szakmai fejlődés.
Eszközeink, rendszereink és infrastruktúránk fejlesztésében az alábbi Európai Uniós pályázatok támogattak minket:
Kedvezményezett neve: PORCIÓ-ÉK Élelmiszeripari és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Pályázati felhívás neve, kódszáma: VP5-4.1.6-4.2.3-17 Mezőgazdasági- és feldolgozó üzemek energiahatékonyságának javítása
A projekt címe: A Porció-ÉK Kft. vágóhídjának energetikai korszerűsítése
A projekt azonosító száma: 1968506515
A szerződött támogatás összege: 7 255 712 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 40 %
A projekt befejezése: 2021.03.31.
A projekt tartalmának rövid bemutatása: A projekt során a Porció-Ék Kft. vágóhidjának energetikai korszerűsítése valósult meg: hőszigetelés javítása hűtőházas szendvicspanelek elhelyezésével, gépészeti korszerűsítés (kazáncsere és vezérlő beépítésével), napelemes rendszer telepítése a villamosenergia igény részbeni kiváltása céljából.
A projekt hatására így a vállalkozás energiafelhasználása csökkent, így csökkent a károsanyag kibocsátásunk, elősegítve ezzel a természeti környezet fenntarthatóságát. A beruházással versenyképességünk és a piacon való megítélésünk is javult.
A projekt EMVA hozzájárulással valósul meg: https://ec.europa.eu/agriculture/


Kedvezményezett neve: Porció-Ék Kft.
Projekt címe: Komplex Technológiai fejlesztés a PORCIÓ-ÉK Kft-nél
Szerződött támogatás összege: 10 573 328 Ft
Támogatás mértéke: 70%
Projekt befejezési dátuma: 2023.07.20.
Projektazonosító száma: PM_KOMLPEX_KKV_A1/9
Projekt leírás:
Porció-ÉK Kft. alapvető tevékenysége a sertésvágás, a vágás során képződő testrészek megmunkálása, majd értékesítése. A pályázat keretében az alábbi beruházási elemeket szeretnénk megvalósítani:
1. Hídmérleg beszerzése
A hídmérleg alapeszköze a vágóhídi tevékenységünknek. Az érkező kamionok lemérésre kerülnek üresen és állattal/termékkel együtt is. Ez a folyamat jelenleg úgy zajlik, hogy minden mérési alkalomnál egy alkalmazott manuálisan kellett, hogy kezelje a mérleget, neki kellett leolvasni és rögzíteni a mért adatot. A mérlegelés idejére így az adott munkavállaló kikerült a vágási folyamatból, onnan hiányzott. Az új beszerzett hídmérlegnél erre már nem lesz szükség: ugyanis a segítségével a mérés a jelenlegi manuális folyamattal szemben automatizálva lesz. Az új mérleggel mért adatok egyből az irodába futnak majd be, mivel segítségével gépi és nem kézi rögzítés történik majd. Az új mérleg sokkal pontosabban mér, ezáltal a partner méréseit azonnal számítógépen össze tudjuk vetni, a nálunk készült gépi méréssel. Az eddigi működésünk során a pontatlan méréseknél bármikor komoly kár is érhetett bennünket, hiszen egy kamion egy szállításnál közel 19-22ezer kg-mal mérlegel egy olyan terméket melynek ára 350-500 Ft/kg-os határon belül ingadozik. Ez napi akár 3 kamion érkezésénél komoly bevételkiesést okozhat, aminek a megszűnését várjuk az új, korszerű mérleg beszerzésével. A korábbi vitás eseteknél a partnerek számos esetben azért nem tettek eleget kifogásainknak, mert a jelenlegi mérleg kézzel rögzített eredményeit nem fogadták el bizonyító erejűnek. Ezen túl, hogy a folyamat automatizálásával a kézi rögzítésből adódó hibákat és következményeket megszűntetjük, a termelés hatékonyságát is növelni tudjuk azáltal, hogy nem kell kivenni napi szinten munkavállalókat a vágási folyamatból a mérleg kezelése miatt.
2. Helyiség átalakítása (fagyasztó kialakítása):
Egy meglévő hűtő helyiséget szeretnénk átalakítani sokkoló fagyasztó helyiséggé. Pillanatnyilag nincs olyan fagyasztónk, ami nagyobb mennyiségű terméknél is képes elég hamar a kívánt hőmérsékletet elérni. Emiatt folyamatosan bér tároltatnunk kell, mely tevékenység költségei meglehetősen magasak, sokszor akár a tároltatott termék értékét is elérhetik. Ez jelentős bevételkiesést jelent. Ezen változtatna jelentősen az új fagyasztó kialakítása. A fagyasztó-átalakításnak köszönhetően tehát egyrészt meg tudnánk spórolni a feleslegesen kifizetett tárolási költséget, emellett a szezonálisan kevésbé értékesíthető termékektől nem kellene áron alul megszabadulni. Ez az utóbbi tétel ugyanis még jelentősebb összeget tesz ki évente, mint a felesleges tárolási költség. Pont amiatt, hogy a tárolás elviszi a hasznot, jelentős mennyiségű terméket adunk el úgy évente, hogy az egyébként kiváló tárolási lehetőségekkel rendelkező partner féláron felvásárolja tőlünk, mivel mi nem tudjuk hol tárolni. Évente több tízmillió forintot tesz ki az a termék érték, amit így vagyunk kénytelenek értékesíteni. Ha ezt mi magunk el tudjuk tárolni a sokkoló
fagyasztást követően a saját hűtőkamráinkba (amelyek egyébként rendelkezésre állnak), akkor ez az összeg nálunk maradna, és nem veszítenénk el minden évben. Emellett plusz bevételt is tudunk generálni: Jelenleg a kabátszalonnát bontás nélkül egyben értékesítjük. A kabátszalonnának nem minden része adható el egész évben, ha szétbontásra kerül. Bizonyos értékesebb részeket fagyasztani és megfelelően tárolni kell, hogy az év egy részében nagy haszonnal lehessen értékesíteni. Ezt eddig nem tudtuk megtenni. Az új fagyasztó segítségével erre is lehetőség lenne, ami 15-20 millió forint extra bevételt jelentene éves szinten.
3. Szoftver beszerzés:
Az új pénzügyi/számlázó szoftver bevezetése gyorsítaná a termelésből fakadó adminisztrációt. Lehetővé tenné, hogy ne kelljen mindent nyomtatni, számos adatot automatikusan tudna importálni és kezelni az új program. A jelenlegi helyzethez képest legalább másfél órát spórolna meg a program naponta. A teljes bankolási folyamat, utalások kivezetése, elküldése automatizálódna. Nyomtatási költségeink nagyon magasak, ennek jelentős csökkentésében is segítene a program, amely megspórolt összeget további fejlesztésekre tudja átcsoportosítani a cég, valamint eredményességét is növelni tudja.
A pályázat kötelező indikátorát képező árbevétel-vállalást nem az utolsó lezárt
üzleti évhez (2019), hanem a benyújtás évének becsült árbevételéhez képest
teszi meg a vállalkozás. A pályázat benyújtására vonatkozó üzleti év: 2021. A
vállalkozás 2020.évi árbevétele előzetes főkönyvek alapján: nettó 2 785 730 708
Ft volt. Tekintettel a jelen koronavírus helyzetre, és hogy megrendelések
tekintetében a korlátozások miatt 2021. évben is hasonló bevétel adatokkal
számolhatunk, mint 2020-ban , hiszen 2021-es év is előreláthatólag hasonló lesz
lezárási és korlátozási időt tekintve, mint a 2020.év, ezért bázis adatnak,
melyhez képest az árbevétel növekedést vállaljuk az a 2 785 730 708 Ft.

Adja le rendelését, tájékozódjon termékeinkről és vegye fel velünk a kapcsolatot most!
Írjon nekünk, és munkatársunk hamarosan felveszi önnel a kapcsolatot!